Piatra Şoimului

9 aprilie 2008. La mai puţin de o lună şi tot dintr-o întâmplare aveam să urc din nou Rarăul. De data asta doar până la fosta cabană Pastorală. Aşteptând companionul de drumeţie, care venea de la Fălticeni, undeva la ieşire din Suceava spre Şcheia, a oprit un microbuz care mergea la Vatra Dornei. Şoferul a aşteptat puţin şi imediat a apărut şi tovarăşul meu de drum. Ne-am urcat şi am plecat. Pentru unii Rarăul e mitic, îl consideră un fel de Kogaionon mai mic şi îi leagă simbolistica de înaintaşii pelasgi şi de civilizaţia uriaşilor, pentru alţii e un loc plin de însemnătate spirituală unde îşi găsesc liniştea prin mânăstiri, pentru mine e un munte spectaculos şi accesibil, în rest imaginaţia poate fugi unde doreşte.

Încă de la începutul urcuşului am constatat că vremea e prielnică, temperaturile oarecum ridicate, atmosferă mohorâtă şi vântul slab. Primii 6 kilometri au fost noroioşi cu drumul desfundat şi fără zăpadă. Pe la kilometrul 4 pârâul era destul de murdar, semn că în jur sunt pensiuni şi case particulare, apoi cu fiecare sută de meteri parcursă, Izvorul Alb devenea tot mai curat. Debitul destul de mărişor datorită topirii zăpezii.

Pe următorii trei kilometri avem gheaţă peste care se scurge apă. Vietăţile pădurii au crezut că a venit primăvara, dar s-au înşelat şi frigul le-a pedepsit.

Ultima porţiune de până la ieşire în golul alpin era total neschimbată faţă de luna martie. Doar zăpada era udă, greoaie şi se lipea de haine şi de încălţăminte. La intersecţia cu drumurile către Pojorâta şi Chiril absolut nicio schimbare.

Destul de bine sus fără vânt. Am mers direct la fosta cabană Pastorală. Avea tovarăşul meu de drum nişte socoteli cu Mao, cabanierul. Eram uzi serios la picioare din cauza omătului umed. Nu am zăbovit inutil şi ne-am îndreptat spre Piatra Şoimului.

Înainte însă, am admirat încă o dată Pietrele Doamnei.

Am coborât pe unde am venit câteva sute de metri şi apoi am urcat până aproape de hotelul Alpin, unde este un indicator care ne arată cum să ajungem la Piatra Şoimului. Sunt cam 10 minute de mers pe o potecă. Piatra Şoimului este un perete stâncos al Rarăului care oferă o privelişte fantastică. Locul de belvedere este îngrădit pentru că abruptul prăpastiei are câteva zeci de metri şi persoanele neatente ar putea cădea în gol.

Atunci era o zonă sălbatică, acum, de când a fost reabilitat drumul Pojorâta – Rarău, tot cocalarul vine cu campioana din dotare, parchează maşina unde apucă şi se înghesuie la Piatra Şoimului să-şi facă poze pentru Facebook. Probabil iarna e mai linişte şi mai liber.

Drept în faţă este maiestosul Giumalău, în dreapta se disting Munceii Rarăului şi drumul care coboară spre Pojorâta. Puţin mai în dreapta se văd culmile Obcinei Feredeului şi se disting cele două drumuri care duc pe valea Moldovei, cel care coboară în Pojorâta, mai sus şi cel care coboară în Câmpulung Moldovenesc, adică cel pe care am venit noi, mai jos. În stânga, peste valea Bistriţei, se vede ascuţitul vârf al Pietrosului Bistriţei, secondat de Pogolinu.

Sub noi, păduri cât vezi cu ochii. Păcat de atmosfera mohorâtă, altfel am fi desluşit culmile Călimanilor şi am fi dibuit Ceahlăul.

Uzi la picioare, am coborât în ritm accelerat spre Câmpulung Moldovenesc. Pe drum am întâlnit materializarea prostiei omeneşti surprinsă magistral într-o povestire a lui Creangă.

Am mai observat şi că boii nu mai trag la car ca odinioară, acum trag la faeton. Am prins o ocazie în spatele gării Câmpulung Est şi când se însera eram deja în Suceava.

2 gânduri despre „Piatra Şoimului

  1. Pingback: Piatra Pinului și Piatra Șoimului?! · ArTiStul

  2. Pingback: Pietrele Doamnei și Munceii Rarăului | Drumurile lui Spetcu

Lasă un răspuns

